Jag är en mamma på 30+ som läser till förskollärare.
Jag har en bra bit kvar innan jag är klar och tänker använda den här bloggen till att skriva om tankar och idéer av pedagogisk karaktär som jag går och grunnar på. Jag kommer säkerligen även in på mer personliga saker, som till exempel hur det går (för mig) att balansera föräldraskap på egen hand med högskolestudier.

Kommentera gärna på det jag skriver! :)



22 mars 2012

F.F.t.F.

Från Fru till Fröken? Är det möjligt? ...ens önskvärt?

Nåja, Fru-biten är ett överspelat kapitel sen ett tag tillbaka... Officiellt blir jag "ogift" (så heter det väl?) igen vilken dag som helst... :)

När jag var liten så var Fröken bland det finaste man kunde bli...näst efter Mamma! :) Jag tycker fortfarande det - trots att Fröken verkar vara något av ett fult ord i pedagogiska kretsar. Kanske ändrar även jag mig på vägens gång...? :) Den allra värsta svordomen Dagis (!!!), trillar fortfarande ur min mun emellanåt... kanske är jag något av en pedagogisk rebell?! ;) Njaaa...tveksamt va? :)

Hursom, så är jag hellre Fröken än Tant och definitivt hellre än Fru! ...men om sanningen ska  fram... så är det "bara" Erika jag försöker vara...