Jag är en mamma på 30+ som läser till förskollärare.
Jag har en bra bit kvar innan jag är klar och tänker använda den här bloggen till att skriva om tankar och idéer av pedagogisk karaktär som jag går och grunnar på. Jag kommer säkerligen även in på mer personliga saker, som till exempel hur det går (för mig) att balansera föräldraskap på egen hand med högskolestudier.

Kommentera gärna på det jag skriver! :)



31 maj 2012

Hm! :[

Det är 2-3 dagar kvar av sonens förskoleklass och jag vet ännu inte vem som blir sonens klassföreståndare till hösten. Att jag är oimponerad är en stark underdrift - rätt förbannad faktiskt och smått rosenrasande över att rektorn alltid har "svar på tal" och jag inte kan annat än att förstå honom...och vänta... Lärare får pojken väl till sist, senast vid terminstart antar jag... men som förälder än man så jäkla hjälplös emellanåt...

Vad kan jag göra?? Vilken väg går jag för att se till att saker händer?? Vem bråkar jag med? Måste jag bråka...? (känns sååå okonstruktivt)

Måste det alltid bara vara jag som blir förbannad...?

Vet inte vart jag ska rikta min frustration.

Inga kommentarer: