Jag är en mamma på 30+ som läser till förskollärare.
Jag har en bra bit kvar innan jag är klar och tänker använda den här bloggen till att skriva om tankar och idéer av pedagogisk karaktär som jag går och grunnar på. Jag kommer säkerligen även in på mer personliga saker, som till exempel hur det går (för mig) att balansera föräldraskap på egen hand med högskolestudier.

Kommentera gärna på det jag skriver! :)



17 juni 2012

Sommarlov!

Nu har båda barnen sommarlov! :) :) :)
Jag vet fortfarande inte vem läraren blir i år 1 för sonen men om jag förstod rektorn rätt så är hon föräldraledig och kommer tillbaka i januari... Alltså vikarie under HT antar jag. Känns...sådääär... men, tar det i höst...om det behövs tas i. Själv hade jag nog vikarier lika mycket som min ordinarie klassföreståndare i lågstadiet och det blev folk av mig med (?). Känns bara inte helt optimalt.

Jag har försökt komma in i semester-mode...svårt det där när jag inte haft Semester sen sommaren 2005. Efter vi fick barnen så har jag antigen varit barnledig, pluggat eller jobbat (ibland samtidigt)...att ha betald semester är lyxigt som sjutton.

Nog hade jag velat jobba lite mer än det blir, men iom att det inte går att lösa barnomsorgen åt mig under veckorna (jobbar i butik med längre öppettider än förskolan) blir det en viss "påtvingad" långledighet. Jobbar så mycket helger det bara går (när jag inte har semester ;)) då mamma/systrarna kan ta barnen istället och hoppas att jag får ihop det ekonomiskt i slutändan... *fingers crossed*

Så lediga som vi kommer vara sommaren 2012 kommer vi nog inte vara igen...nånsin. :) LillaE är ledig ändå till 3/9 då högskolan börjar igen. Gött mos! ;D

Har fortfarande inte införskaffat mig dator sen flytten och det blir nog inte gjort innan hösten (sitter nu på mammas dator och e fruktansvärt osocial) sååå... blir att ta sommarlov från bloggen också. :)

Ha en UNDERBAR sommar så ses vi till hösten!

Inga kommentarer: